sommar-hage-vallack.jpg

Priser & villkor

Lektionerna på RRK bygger på att man bokar upp en viss lektion varje vecka en hel termin. Ridlektionerna betalas alltid i förskott. Din första faktura innehåller även årets medlemsavgift. Alla som rider på RRK måste vara medlemmar i Råda Ridklubb.
I medlemsavgiften ingår även en försäkring.

Medlemsavgifter 2023

• Junior (4-17 år): 340:-

• Senior: 460:-

• Familj - tre personer: 990:- (fr.o.m. fjärde familjemedlem: 240:-)

Olycksfallsförsäkring för medlemmar

Alla medlemmar i en förening ansluten till Svenska Ridsportförbundet omfattas av en olycksfallsförsäkring via sitt medlemskap. Det är en trygghet och en medlemsförmån som vi kan erbjuda dig via vår huvudsponsor Folksam.

LÄS MER HÄR!

Ridlektion enligt schema ht23

Nybörjare 60 min Junior

10 elever i gruppen: 260kr

Provlektion: 335kr

Ridlektion 45 min Junior

10 elever i gruppen: 265kr

Provlektion: 340kr

​Ridlektion 60 min Junior

10 elever i gruppen: 300kr

Provlektion: 375kr

8 elever i gruppen: 345kr

Provlektion: 420kr

Ridlektion 60 min Senior

10 elever i gruppen: 340kr

Provlektion: 415kr

8 elever i gruppen: 385kr

Provlektion: 460kr

För ridlektion i ordinariegrupp på egen häst sker ett avdrag på 50 kr/lektion.

Privatlektion på skolhäst ht23

• Dressyr 45min Junior: 550kr

• Hopp 45min Junior: 650kr

• Dressyr 45min Senior: 650kr

OBS! Vid två ryttare eller fler på privatlektion görs ett avdrag på 100:- per lektion och elev (gäller skolhäst ).

OBS! Din lektion skall vara betald innan påbörjad lektion till Swish 123 124 96 06

Privatlektion på privathäst ht23

• Dressyr/Hopp 30min: 350kr

• Dressyr 45min(två-tre ridande): 300kr/person

• Tömkörning 30min: 350kr

Villkor

Betalning

Vårterminens fakturor skickas ut i december, höstterminens fakturor skickas i juni/juli (med 14 dagar till sista betalningsdatum).

Medlemskap

Du som ridande på ridskolan skall vara medlem i föreningen. Du (eller din målsman) ska vara införstådd med att det är en ideell förening och inte är ett företag. Det betyder att du inte bara är kund hos oss utan att du i och med ditt medlemskap också äger en del av föreningen. Därmed förväntas du måna om den och ställa upp med en viss mängd ideellt arbete.

Vi har en gemensam ekonomi över sektionsgränserna och alla pengar som föreningen får in investeras i verksamheten. Det innebär att när du bidrar till verksamheten och den går med vinst, så bidrar du till att öka möjligheten att köpa bra hästar och ponnyer till ridskolan, ny utrustning, hinder, rusta upp anläggningen och mycket annat. Det finns ingen ägare som gör vinst på vår verksamhet, vi tillsammans är föreningen.

Du som medlem i en demokratisk förening har rätt att göra din röst hörd genom att delta på årsmötet, engagera dig i styrelsearbete eller sitta med i någon av våra sektioner (tävlingskommittén och ungdomssektionen) eller hjälpta till på annat vis. Här behövs alla!

Abonnemang

Ridabonnemanget är personligt och får ej överlåtas. Ridskolan förbehåller sig rätten att när som helst under pågående termin ändra ridtid- och gruppindelning om så erfordras. I ridtiden, oavsett gruppnivå, ingår tid för upp- och avsittning teori- och hästkunskap, samt banbyggnad vid hopplektion. När du deltagit vid dina två första provlektioner, eller har betalat din första faktura förbinder du dig att hålla dig uppdaterad och att följa de abonnemangsregler som är gällande. I de fall eleven är minderårig ligger ansvaret för att abonnemangsreglerna följs på målsman.

Eleven (eller elevens målsman) är alltid betalningsskyldig för hela den terminen den samme har bokat. Abonnemanget rullar på tills uppsägning sker via mail till info@radaridklubb.se, senast 2 veckor innan pågående terminsslut. Ej uppsagt abonnemang faktureras i enlighet med gällande terminspriser. Inga pengar betalas tillbaka vid uppsägning mitt under terminen. Vid sjukdom under längre tid kan i vissa fall återbetalning ske, mot uppvisande av läkarintyg och enligt överenskommelse.

Nya abonnemang

Som ny på ridskolan kan du skriftligen avsluta ditt abonnemang efter 1-2 lektioner. Avgift utgår dock alltid för dessa lektioner enligt gällande lektionsavgifter ovan. Har du inte avanmält dig skriftligen i anslutning till senast den andra lektionen förbinder du dig till ett abonnemang på ridskolan. Nybörjare har inte dessa provlektioner utan gällande uppsägningstid tillämpas.

Avgift

Som abonnemangstagare förbinder du dig att betala en fast lektionsavgift till dess att du skriftligen säger upp ditt abonnemang. Avgiften för abonnemanget skall erläggas i förskott senast det datum som anges på fakturan för abonnemanget.

Återbud/igenridning

​Återbud till ridlektion ska lämnas på telefonsvararen (031-88 44 30) senast kl 11.00 samma dag, lördag senast fredag kl 16.00 och då blir också din avbokning godkänd för igenridning.

På telefonsvararen anger du:

• namn

• dag och tid när du rider

För att vi ska kunna planera hästarnas arbete på bästa sätt är det viktigt att du lämnar återbud till din ridlektion om du inte kan komma.

Igenridning kan ske max två gånger inom samma betalningsperiod, i likvärdig grupp.  Boka igenridningstillfället med någon personal/ridlärare på kontoret när du önskar rida igen, eller telefon (031-88 44 30) under telefontid 12.00-12.30 mån-fre.

​När kan du inte rida igen?

• Vid full grupp

• Om hästantalet inte räcker till

Observera att avbokade ridlektioner inte kan kvittas mot privatlektioner. Att rida igen är en förmån.

Hör av dig

Stallet är bemannat vardagar mellan 08.00 och 22.00  och lördagar mellan 08.00 och 15.00.

Du når oss bäst under våra telefontider:
Mån-Fre mellan 12.00 och 12.30.