Skötare på RRK

Välkommen till sidan för skötarna på Råda Ridklubb!

Hästarna på Råda Ridklubb sköts av personalen varje dag, men dessutom har varje häst upp till tre skötare som pysslar och sköter om hästarna lite extra.

Här hittar du information kring hur du blir skötare för någon av ridskolans hästar. Här hittar du också skötarlistan - där ser du vem som sköter vilken häst och även lediga platser om du önskar bli skötare! Ett X på listan visar att hästen redan har max antal skötare.

Hur gör man om man vill bli skötare?

För att bli skötare på Råda Ridklubb kontaktar du skötaransvariga i US. (Det går utmärkt att kontakta USS via DM på Facebook) Hästar fördels på skötarmötena som hålls två gånger per termin. Vill man byta sköthäst eller dag görs även detta på skötarmöte.

Vad gör jag som skötare?

Som skötare på Råda Ridklubb har du ansvar för att din sköthäst är ren och mår bra på dina dagar. Du som skötare ska alltså borsta och visitera din häst. Men också ge den massor av kärlek!

Man får jättegärna gosa med sin häst, men tänkt på att inte springa in och ut! Det är vi som besöker hästarnas hem och därför måste vi respektera att hästarna behöver stå ifred.

Det är obligatoriskt för alla skötare att närvara på varje skötarmöte, samt en smörjdag per termin. Skötarmötena hålls två gånger per termin och smörjdagarna en gång per månad. Det kommer upp lappar om detta i stallet ett par veckor innan.

IMG_4542.JPEG

Psst...tänkt på att: på vardagar mån-fre - Hästarna kommer in runt kl:13 och vill gärna äta i lugn och ro, så ni får gärna vänta till de ätit upp (ca 1 timme) innan ni vänder er häst och börjar borsta, gosa osv.

Lördag - Hästarna äter lunch mellan Kl:11-12 och vill gärna få äta i fred, vi ser gärna att ni inte sköter era hästar under denna tiden. Man ska inte sköta sin häst efter kl:15.

Kom ihåg att lämna företräde till den som ska rida hästen, annars är det fritt fram att borsta och gosa!!❤️

SKÖTARLISTAN

HÄSTAR & SÄKERHET

RIDSPORTENS LEDSTJÄRNOR

Hör av dig

Om du vill komma i kontakt med US styrelse, vänligen prata med oss i stallet, kontakta oss i DM på instagram @uss_rrk eller via e-mail på ungdomssektionen.rrk@gmail.com.