Grönt Kort-kurs, uppdaterad information!

tt ta Grönt kort är ett första steg för dig som vill tävla i framtiden. Alla som tävlar, från inbjudningstävling och uppåt, ska ha tagit Grönt kort.

Är du 14 år eller äldre måste du ha ett eget kort, är du yngre än 14 år är det istället förälder/ansvarig vuxen som behöver Grönt kort. Du kan ta eget Grönt kort från det år du fyller 13.

Under kursen lär du dig om ridsportens ledstjärnor och värdegrund, hur en tävling går till, regler, tävlingsdatabasen, Equipe och allt du behöver veta inför tävling.

Tillfällen: 29 januari 12:30—17:00 5 februari 13:30 - 18:00.

9 februari 18:00 Provskrivning

Plats: Råda Ridklubb konferensrum (innanför klubbrummet) Kostnad: 1000 kr för medlemmar, 1200 kr för icke-medlemmar ink. adm. avgift för registrering av Grönt kort i TDB Avgift betalas via swish på första kurstillfälle

OBS! Före kursen ska man ha genomgått webbutbildningen https://www.sisuforlag.se/produkt/gront-kort-galler-fran-2021-digital-artikel/ Webbutbildningen kostar 175 kr och betalas separat.

Sen 2021 krävs intyg på att deltagare uppfyller vissa förkunskapeR. Kontakta din ridlärare/tränare för att få Intyg om förkunskaper utfärdat.

Se förkunskaper och intyg HÄR.

Anmälan är bindande. Minst 10 deltagare krävs för att kursen ska genomföras.

Vid frågor, maila: johanna.swedenborg@aol.com

204 visningar0 kommentarer