Intressenamälan - Grönt Kort

Råda Ridklubb planerar att arrangera en Grönt kort-kurs under vintern 2022/2023.

Att ta Grönt kort är ett första steg för dig som vill tävla i framtiden. Alla som tävlar, från inbjudningstävling och uppåt ska ha tagit Grönt kort, oavsett om man är häst- eller ponnyryttare, kusk eller voltigör. Grönt kort är ett bevis på att du har den breda grundkunskap som behövs inför en tävlingsstart. Syftet med grönt kort är att ryttare som vill tävla, oavsett tävlingsgren, ska få en likriktad baskunskap i hästkunskap, regler, värdegrund och trygghet.

Kursen består av:

• webbaserad del i utbildningsportal

• lärarledda fysiska träffar (ca 9 h)

• slutlig avstämning/slutprov

Kursen är öppen för deltagare från 13 år och uppåt, alt. målsman som går kursen i sällskap med yngre barn. För mer information om åldergränser, klicka HÄR.

Sen 2021 krävs intyg på att deltagare uppfyller vissa förkunskapet. Vid behov kan klubben ordna en praktisk dag för deltagarna att öva och genomföra de praktiska momenten innan Grönt kort kursens start, för att få intyget på de praktiska färdigheterna underskrivet. Se förkunskaper HÄR (sidan 2).

Låter det intressant? Anmäl ditt intresse här:

Vid eventuella frågor kontakta johanna.swedenborg@aol.com

OBS! Anmälan är inte bindande. Inbjudan till kurs med datum, tider, m.m. kommer ut längre fram baserat på antalet intresseanmälningar.

Grönt kort krävs inte på klubbtävlingar eller Pay&Jump/Pay&Ride.

12 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg